31.12.2021

Zestawienie zmian w opłatach za GARAŻE obowiązujące od 01.01.2022 r.

1) Uchwała Zarządu nr 161/EE/2021 z dnia 23.12.2021 r.
- zmiana stawki za wywóz odpadów komunalnych (dotyczy lokali z naliczaną opłatą za wywóz śmieci);
2) Uchwała Zarządu nr 96/PG/2021 z dnia 29.09.2021 r.
- zmiana wysokości stawki odpisu na fundusz remontowy (dotyczy spółdzielczych praw do garażu oraz odrębnych własności);
3) Uchwała Zarządu nr 97/PG/2021 z dnia 29.09.2021 r.
- wprowadzenie opłaty z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności gruntu (dotyczy garaży, których właściciele otrzymali indywidualne informacje Zarządu z dnia 30.09.2021 r. w tej sprawie);
4) Uchwała Zarządu nr 137 i 138/PC/2021 z dnia 25.11.2021 r.
- zmiana stawki podatku od nieruchomości (nie dotyczy garaży z odrębną własnością);
5) Uchwała Zarządu nr 153,154,155 i 156 /PC/2021 z dnia 09.12.2021 r.
- zmiana stawki opłaty za dzierżawę terenu (dotyczy garaży posadowionych na terenie dzierżawionym od Miasta);
6) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17.12.2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych.
- zmiana okresowa (01.01.2022 r. – 31.03.2022 r.) - obniżka stawki VAT na energię elektryczną (dotyczy wyłącznie lokali z naliczaną opłatą za prąd).

Indywidualne zawiadomienia o wysokości opłaty za garaże obowiązujące od 01.01.2022 r. są aktualnie roznoszone przez dozorców lub zostały wysłane za pośrednictwem poczty.

Przypominamy, że pismem z dnia 30.09.2021 r. Zarząd informował indywidualnie właścicieli/najemców garaży o planowanych zmianach w opłatach za garaże.
W przypadku pytań należy kontaktować się telefonicznie z Działem Czynszów Spółdzielni pod nr 91 423 93 00 wew. 383, 385, 356 lub mailowo kancelaria@smsrodmiescie.szczecin.pl.

 

 

 

+48 91 423 93 00